tisdag 19 juni 2007

Vad gör jag här?

Varför bloggar jag när jag borde passa på att sova en stund nu när Daniel äntligen sover middag? Han tar knäcken på mig, den lille skrutten. I natt åt han vid 23, 01, 04 och 07. Mycket och länge, varje gång. Vet inte hur det här ska sluta, jag hinner inte med att äta och dricka själv för att kompensera för allt han äter. Jag kommer att skrumpna ihop som ett russin!!! Från 7 har vi varit vakna, och Daniel har varit grinig. Vid 10 somnade han, men då kom Jims syrra Karen för att överlämna en bröllopspresent. En mycket, mycket uppskattad sådan! Jag berättar mer senare när jag orkar vara entusiastisk! Hon stannade på lunch. Och Daniel vaknade redan efter en halvtimme.

Jim kom hem på lunchen som vanligt, och tyckte att jag såg så bedrövligt trött ut att han stannade en stund extra för att gunga med Daniel i gungstolen. Och det funkade, Daniel somnade. Och då, plötsligt är jag klarvaken! Varför blir det så? Nu när jag har chansen att sova i en timme eller kanske mer?!

Nu kom jag på supertricket som jag körde med sist! Ljudbok på iPoden! Funkar t.o.m. när jag inte ens somnar av meditationerna jag har på iPoden. Vi hörs lite senare, nu ska jag sova!

Min älskade lille skrutt, med sötpotatis på kinden.
Nå, vad får han för färg på ögonen, tror ni?


2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Vet inte Daniel att man kan sova hela natten utan mat när man blivit fyra månader :-)
Det har jag läst i en bok.
Någon måste tala om det för honom!

Du är en väldigt flitig bloggare måste jag säga.

Kram //Anna

Karins hörna sa...

Daniel hälsar att man får dispens under perioder då man växer 2 cm i timmen. Förresten är det inte sant som det står i boken, säger han. "Fast jag vaknar inte av hunger. Jag bara måste vakna och träna mina nya konster, som att sätta mig upp. Eller babymassage - jag masserar pappas rygg med fötterna. Och värst som jag håller på så blir jag hungrig".

Och själv hävdar jag att det inte är flit utan besatthet som driver mig. Det går nog över så småningom.

Kram
Karin