onsdag 27 juni 2007

Onsdag

Vart tar tiden vägen? Visst känns det som om jag har mer tid nu, när Daniel blivit lite större (5,5 månader). Vi behöver inte ständigt bära på honom längre. Men å andra sidan behöver han passning eftersom han kan förflytta sig själv. Lägger man honom i vår säng ensam så hittar man honom nästan ofelbart med en kudde över ansiktet efter en stund. Fy, vad otäckt, tycker ni kanske, men se det tycker inte den lille. Han har ärvt kuddgenen från sin pappa, som alltid sover med en kudde över huvudet. Om Daniel inte får tag på en kudde så drar han täcket, eller en handduk eller något över ansiktet. Ofta är bara ansiktet täckt, inte kroppen. Men kvävningsrisken? SIDS? Ja, vad ska man tillåta sina små barn att göra? Jag vet att han kan flytta bort en kudde från ansikten om han vill. Han håller ofta på och möblerar om med kuddarna i sängen. Men i täcket kan han trassla in sig.

Vi smälter igen! Det är så otäckt varmt ute att det inte går att gå ut. Enligt svärmor ska det bli svalare igen i morgon, men enligt min väderhemsida blir det fortsatt 32-33 grader hela veckan ut. Får se vem som har rätt. Hoppas att det åtminstone blir svalare på kvällarna så att det går att gå ut då.

Nu är min utmätta tid slut. Barnet vägrar sova middag, Jim är hemma från jobbet och ser ut som en zombie igen pga sömnbrist, så hans behov av att sova en stund väger tyngre än mitt behov att blogga. Det låter dessutom som om Daniel är lite hungrig igen,

Hej på er!

6 månader ska man vara för att dricka ur pipmugg,
men Daniel har tjuvstartat. Det går hur bra som helst
att dricka lite, men mest är det roligt att se vattnet
skvalpa runt därinne.



Katrinplommonlunch! Det godaste Daniel ätit! Jäklar vad
gott det var - han formligen attackerade skeden.
Det hade önskad effekt också... Han har varit
lite förstoppad, men inte nu längre. Nästa gång vi
använder Katrinplommon ska jag se till att vi gör det
när Jim är hemma timmarna efter!



Kolla vad fin jag är! Ohio State Buckeyes är minsann det
bästa laget i hela världen! Fast jag undrar om Daniel ens
har sett amerikansk fotboll på TV. Kläderna är en present
från en av Jims jobbarkompisar.



Inga kommentarer: