fredag 15 juni 2007

Natti natti (eng)

Var det någon som märkte att jag inte bloggade igår? Jim förbjöd mig att sätta mig vid datorn på kvällen, och skickade mig i säng tidigt. Det behövdes nog. Natten innan blev det inte mycket sömn igen. Vi försöker få till lite rutiner med ett schema för nattsömn och sovstunder på dagen, men dels vet vi inte riktigt när och hur mycket sömn han behöver, dels vägrar han att bli trött på utsatt tid. I förrgår gick allt bra tills lite efter midnatt. Då vaknade barnet och hade uppenbarligen sovit tillräckligt! Jag fick ta ut honom i vardagsrummet så att Jim fick sova. Gungade honom i vagnen i en halvtimme, och var övertygad om att han sov. Men icke: detta var vad som mötte min blick när jag tittade ner i vagnen:



Trodde du att jag sov? Ha! Det kan du glömma! Men
fortsätt gunga på vagnen du, jag har det så mysigt så.

Så småningom somnade han i alla fall, vid 02.30, och jag bar in honom i sängen. Då utbröt KRIG. Mellan Daniel och hans favoritkudde. Jag hörde stök och bök i mörkret, och därefter skratt från den lilla grabben. Plockade fram kameran och riktade in mot ljudet i det kolsvarta rummet.

Det är inte dina ögon det är fel på, bilderna är suddiga. Men visar ändå vad Daniel hade för sig.



Det här är jättekul, mamma. Jag vill inte sova!


Fortfarande vaken, några timmare senare.


Daniel refuses to sleep at night. These pictures are taken at various times at night, when he should be sleeping. The first picture is from when he was sleeping in his carriage. Or, I thought he was sleeping. When I peeked in behind the cover, that was what met my eye.
Picture number 2 and 3 where taken in a pitch dark bedroom, where I put a sleeping baby down in bed, only to hear the sounds of a pillow fight. Got the camera out and aimed at the sound. The baby was not sleeping at all. He was playing! The last picture is from a couple of hours later. He still has no intention to go to sleep.

Inga kommentarer: