tisdag 5 juni 2007

Sömnig måndag.

Måndag. Det säger väl allt? Vaknade vid 11 av att telefonen ringde. Jag var helt groggy. Halv fyra kom jag i säng i natt, för lillungen vaknade naturligtvis igen på natten och var hungrig. Och kräktes. Och grät. Och var hungrig igen.

Klockan är nästan 11 på måndagkvällen och Daniel
har bäddat in sig. Han ser trött ut, eller hur?
Men sova, det har han inga planer på alls.
Han gör allt för att hålla sig vaken.

Det var svalt idag (25 grader) och jag funderade på att ta med Daniel ut på en promenad, men var så trött att jag sköt på det till eftermiddagen. Då började det regna och åska. Åskan här är inte att leka med, de kan ligga kvar lokalt i flera timmar. Idag såg jag en blixt slå ner utanför huset. Vid 3, när regnet vräkte ner, gick vi och vilade middag, Daniel och jag. Vi vaknade inte förrän Jim väckte oss vid 18.30! Och sedan var man ju lite groggy igen.

Jims döttrar kom på kvällen och Kelsey hjälpte som vanligt till med Daniel.

Daniel har kunnat stå (med stöd, naturligtvis) i flera
månader, men vi har inte fotat honom stående tidigare av
någon anledning. Så här kommer tre på raken!
Assistent är Daniels söta syster Kelsey.

Och så här glad blev Daniel när pappa plockade fram
älsklingskaninen (den med blårandig tröja som han fått av
familjen Viklund) ur korgen med ren tvätt (den stackars
kaninen råkade bli nedkräkt i natt...)

Och så här ser det ut när han slänger sig framåt för
att pussa på mamma. Eller är det för att stjäla
kameran kanske?

Och inte blev det någon promenad idag. Daniel blev hungrig precis när jag tänkte gå. Idag fick han äppelmos för första gången, tillsammans med risgröten. Det slank ner det också, utan några som helst problem. Han är så jätteduktig på att äta!

Nästa gång jag var på väg ut så började det regna. Så visst har jag bra ursäkter för att inte promenera idag? Fast jag borde. Mickey (hunden som kommer och går med tjejerna) skulle behöva en liten vända ut. Suck. Och god natt. Om det inte blir en sen natt igen och jag skriver mer för att ha något att göra.

Inga kommentarer: