söndag 17 juni 2007

Tennis!

Jim började lördagen med hårt trädgårdsjobb i några timmar, varefter vi åkte och handlade. Vad tror ni han gjorde sedan? La sig i soffan med en öl och kollade på baseball på tv? Jo, men först... spelade han tennis. Kl 7 på kvällen hade han och kompisen Kevin gjort upp om att träffas vid tennisbanan.

Tennispartnern Kevin

Så vi packade barn och barnvagn och åkte dit. Planen var att när jag tittat färdigt på tennisspelandet och på lekparken i anslutning till den (stans enda lekpark vad vi vet!), så skulle jag gå hem och fixa mat till grabbarna. Planen haltade lite, för det tar 5-10 minuter dit per bil, och ca en halvtimme att gå hem med barnvagn, pga dåliga trottoarer. Dessutom tänkte jag kolla om Grace, min mamma från när jag var här som utbytesstudent, var hemma. Hon bor precis vid parken. Grabbarna skulle spela 30-60 minuter, så sannolikheten att jag skulle komma hem före dem var ju inte så stor.

Jim står beredd på tennisplan!


Det må vara stans enda lekplats, men den gör skäl för namnet.
Det fanns en jättehäftig träborg, som är mycket större än vad som
syns på bilden, gungor och lite annat. Plus en park med stora gräsplaner
och skuggande träd samt picknic-bord mm.


På vägen hem hälsade vi på Grace och stannade där en timme.

Det blev sen middag igen och eftersom ingen orkade vare sig anstränga sig eller äta något alltför mättande, så blev det en god sallad. Därefter vidtog "operation nattning" av klarvaket barn som inte alls ville gå och lägga sig. Halv 12 slocknade han till slut.

Inga kommentarer: