fredag 22 juni 2007

Sjuk

Klockan är över åtta på kvällen och jag har inte lagt ut något på bloggen tidigare. Det beror inte på brist på bilder på leende bebis - fast några sådana har vi inte tagit under dagen. Vi har faktiskt inte tagit en enda bild på hela dagen.

Jag har varit sjuk. Totalt däckad största delen av dagen. Dåligt vald dag, Jim stack till Cincinnati med Alison som hade ett läkarbesök inbokat där kl 10 på morgonen. Hon tycks alltid ha sina läkarbesök i Cincinnati kl 10. Det tar ca 2 timmar med bil dit, så de fick åka tidigt. Så där låg jag i sängen, illamående, extremt ljudkänslig, trodde jag skulle svimma när jag reste mig... och med en bebis som ville äta hela tiden. Han har inte sett mig sjuk tidigare, och verkade först lite rädd. Men sedan buffade han in sin lilla kropp med ryggen tätt mot mig, la huvudet på min arm och låg och jollrade lite tyst med sina gosedjur.

Vid halv 3 kom Jim och Alison hem och kunde ta hand om Daniel. Vid 4 klarade jag av att duscha och sedan äta lite. Fast nu börjar jag må sämre igen. Synd, det är underbart väder ute, som den mest perfekta svenska sommarkväll man kan tänka sig. Så där så att man vill ut och gå, eller sitta ute på verandan med ett glas vin... Prövade några klunkar vin för några veckor sedan, det var så gott! Men jag mådde så illa efteråt, hela dagen efter. Det funkar visst inte så bra med vin ihop med mina värktabletter (som jag tar för ryggen, fortfarande, suck). Och då tar jag ändå inga värktabletter som har någon alkoholvarning i informationstexten.

Det blir varken promenad eller ett glas vin på balkongen, det är march i säng som gäller för mig, tror jag.

Titta, han kan le! Och han har smilgrop precis som mamma!
Fast bilden är inte tagen idag.

Jag är SÄKER på att han ler bakom handen. Han har
både lite humör och ett bra sinne för humor, Daniel.
Här vägrade han ha på sig solbrillorna, men började spexa
när vi skrattade åt honom.


Inga kommentarer: