måndag 11 juni 2007

Mera shopping!

Över 30 grader igen, men idag kändes det inte så varmt. Måste ha varit lägre luftfuktighet. Det blev en sen natt igår igen, men den älskade gullebebisen sov ända till 10.30, så han är förlåten för hela veckans nattsuddande.

Något mindre populär blev han när vi prövade att ge honom mjölkersättning. Det är så mycket lättare att mata med flaska om han blir hungrig i bilen på väg till någon storstad eller så. Eller om jag vill ha lite frihet och smita hemifrån några timmar.

Daniel har inte druckit ur flaska sedan jag blev opererad för - var det 12 veckor sedan? Nu vägrade ungen äta ur flaska. Vi bytte till annan flaska, med annan typ av napp. Fortfarande tvärvägran och illvrål. Han kanske inte tycker om ersättningen, tänkte jag, varpå min omtöcknade, sömnbristdrabbade hjärna kommer upp med den strålande idén att pröva med bröstmjölk i flaska. Så jag gick och värmde upp HELA flaskan som stod i kylen, 80 ml dyrbara, nypumpade droppar. Alla som försökt pumpa för att ha i reserv, samtidigt som man matar en bebis som äter varannan timme, vet hur värdefull varje droppe är. Tror ni att han åt? Näpp! Tvärvägran och gallskrik. Men från bröstet åt han minsann. Det var flaskorna det var fel på. Det var bara att hälla ut 80 ml prima bröstmjölk. Man ska inte gråta över spilld mjölk, sägs det. Den som myntade det uttrycket kan knappast ha pratat om bröstmjölk.

Vi hämnades genom att bada honom. Det tycker han inte om. Eller, numera har han inte så mycket emot det, verkar till och med tycka att det är rätt mysigt att sitta och torka i sin handduk ute i värmen på förstukvisten.

Sedan var det shoppingdags igen. Vi åkte både till Kmart, Walmart och en annan livsmedelsbutik än den vanliga. På Kmart skulle vi fixa till gårdagens shoppingmissöden. På Walmart hoppades vi på REA! De stänger nämligen på tisdag kväll och på onsdag öppnas en ny SUPER WALMART lite längre bort. De kommer att ha livsmedel också, så vi hoppas att den ökade konkurrensen sänker priserna och framför allt ökar kvaliteten i vår vanliga butik. Det mesta är mycket billigare här än hemma, men frukt och grönsaker ligger på ungefär samma priser som hemma i Sverige och kvaliteten är inte den allra bästa. Men det kanske blir bättre.
Men inte var det någon rea att tala om inte. Och det var nästan tomt på hyllorna.



Här gör vi oss i ordning för att åka och shoppa!
Jim påstår att jag inte älskar honom, eftersom han inte varit
med på bild på min blogg ännu. Men tror ni att han ställer upp
på att bli fotad? Här får ni i alla fall se en del av hans arm.
Och kanske Jim börjar tro att jag älskar honom lite i alla fall.


Jag kunde inte låta bli! Så vi kom hem med 12
Krispy Kremes glaserade munkar. Egentligen är de
för söta, man mår nästan illa av att äta dem. Men
jag drabbades av lågt blodsocker i butiken... Och ibland
är det jäkligt gott med en kladdig munk, försiktigt
uppvärmd i mikron.


Vid 9 åkte Jim till kompisen William för att titta på allra senaste avsnittet av Sopranos på Williams HD-tv. Daniel hade somnat och jag hade lite att pyssla med, så vi stannade hemma.
Vi har inte kanalen som nyaste avsnitten av Sopranos går på. Annars har vi ca 150 kanaler, enligt Jim. Jag har inte orkat räkna efter. Men det är sällan det går att hitta något bra att titta på. Det är samma filmer som går om och om igen och på flera kanaler. Alla amerikanska TV-serier som visas på svensk tv, går naturligtvis också här. Men eftersom jag tittade alltför mycket på TV under graviditeten och efter, när jag knappt kom ur sängen, så är det sällan jag hittar något avsnitt jag inte sett av de serier jag kan tänka mig att titta på. Fast vi brukar titta på MASH på kvällarna ibland. Konstigt att den gamla serien fortfarande håller.

Söt unge efter badet tidigare idag.
Ett annat TV-problem är reklamen. Man kan bli galen för mindre. Det är mycket, mycket mer reklam än hemma. I mitt ibland lätt förvirrade tillstånd händer det att jag glömmer vad jag tittar på, och har lite svårt att hänga med igen efter reklamavbrotten. PVR, dvs inspelningsbar hårddisk, är en nödvändighet, så att man kan spela in det man vill se och hoppa över reklamen. Och så kan man pausa eller hoppa tillbaka om det är någon liten människa som överröstar programmet.
Klockan är nu 23.22 och Daniel sover sedan nästan två timmar tillbaka. Han brukar visserligen somna någon gång efter 9, men han brukar vakna igen efter max en halvtimme. Har vår son plötsligt blivit en mönstebebis som tänker sova från 9 till 9? Trogna läsare får väl svaret i morgon.

Inga kommentarer: