onsdag 20 juni 2007

Jag skyller på åskan!

Jag somnade i går eftermiddag, sov nästan två och en halv timme. Det var så skönt!!! När jag vaknade dundrade åskan utanför och regnet vräkte ner. Det tog mig ca tre sekunder innan jag insåg att hundstackarn var ute, så jag flög upp ur sängen och släppte in en blöt och darrig hund. Han låg och tryckte vid husväggen, under en stol och var hyfsat skyddad från regnet, men han är livrädd för åska och brukar gömma sig i badrummet.

Daniel mådde också bra efter tuppluren och var på gott humör, men svårflörtad. När jag gjorde sånt som han normalt skrattar åt, tittade han bara allvarligt på mig. Vid stod länge vid dörrarna och tittade ut på regnet som vräkte ner och forsade fram på vägen.

Tänkte uppdatera bloggen med information om vår bröllopspresent, men se det gick inte. Vi har oftast ingen internetuppkoppling när det åskar och ibland försvinner den till och med av lite regn. TV:n var också död. Så där satt vi i soffan på kvällen och visste inte riktigt vad vi skulle ta oss till. Vi turades om att sova lite till. Man är ju inte direkt bortskämd med sovchanser, och när det åskar och regnar så är det så skönt att dra en filt över sig i soffan och slumra en stund.

Ser det bekvämt ut, tycker du?

Idag tar vi livet på blodigt allvar!



Inga kommentarer: