lördag 2 juni 2007

1 juni - första dagen på mitt nya bloggliv

Varför skapa en blogg kl 11 en kväll när jag är så trött att jag inte vet vad jag heter, hela kroppen värker, min man har åkt och handlat (dygnet-runt-öppna livsmedelsbutiker är inte så dumt) och barnet gråter hysteriskt? Tja, måste man ha bra svar på allt? Tänkte att en blogg kan vara kul att pyssla med på nätterna när Daniel inte sover och jag måste rulla honom fram och tillbaka i barnvagnen för att han inte ska väcka hela huset. Fast ikväll hjälper inte det heller. Just nu ligger han vid bröstet och syftar. Kraken håller på att få sin första tand, vid 4,5 månaders ålder.

Daniel biter på allt när det kliar i mun.
Vi som trodde det skulle dröja innan tänderna kom.
Med den kraft han kör in skallran i mun borde
han ha tryckt in tandanlagen som var på g.

Inga bonusbarn här den här helgen. Skönt, vi behöver vila! Inte för att de behöver så mycket passning, tjejerna är12 och 15, men det är lugnare utan dem. Just nu genomgår 15-åringen dessutom en livskris eftersom pojkvännen gjort slut efter ett drygt år. Grabb-fan går och gör slut när hon har två dagar kvar av slutprover i skolan! Hon gick dit och försökte, men tankarna var på annat håll, så det gick inte så bra som det borde. Nu är skolan slut för terminen i alla fall. Nästa vecka åker 15-åringen till Florida med en kompis och hennes familj. Det är nog bra för henne. Lilltjejen kommer att vara här ett par dagar. Hon kommer att bli uttråkad efter första dygnet - det finns inget att göra hemma och det är för varmt för att vara ute, drygt 30 grader.

Fast hon gillar att ta hand om sin lillebror och är jätteduktig med honom.

Jag ska bli hårfrisör jag! Ska öva på Kelsey.
Vadå inte rycka loss håret?


I kväll kom jag inte ut på min dagliga promenad förrän precis innan det började skymma. Jag hade inte riktigt koll på tiden, så jag fick gena hemmåt. Min favoritrunda går delvis på vägar utan trottoar och bra belysning, och jag hade mörka kläder och inga reflexer. Inte helt bra. Genade förbi pensionärsboendet där svärföräldrarna har en lägenhet. De är ute och reser just nu, men utanför huset stötte jag på Jims syster Karen. Hon och hennes man har flyttat in i lägenheten medan föräldrarna är borta eftersom luftkonditioneringen lagt av i deras eget hus. På måndag kommer en kille och ska laga, men det går på 3 000 dollar.
Åh, ett leende från bebisen! Jag bara önskar att han kunde se lite trött ut också. Hur kommer det sig att han bara blir piggare och piggare ju mer jag matar honom på kvällen? I natt somnade han vid 02.00. Jim fick ta nattvaket, för jag klarade inte en natt till. Och så går ungen och somnar redan klockan två! Livet är inte rättvist!

Inga kommentarer: