tisdag 12 juni 2007

Tisdagsbilder

Det är tisdag, och Jim har åkt till Pittsburg över dagen (jobb, deras huvudkontor ligger där). Han och en kollega kör dit, ca 6 timmar åt varje håll. Tidig morgon och sen kväll idag, alltså. Daniel var hjälpsam och somnade vid 10 igår. Han vaknade visserligen igen vid 12 och var vaken i drygt en timme, men lekte tyst med några leksaker, sina händer och mitt hår, innan han åt lite och somnade om. Han vaknade inte ens när Jim gick upp, utan sov vidare till strax efter 8. Det är tredje natten på raken som han sover, så det måste ha varit tänderna som spökade de senaste veckorna och som gjort att han inte sover. Även sovstunderna på dagen fungerar igen.

Denna bild är tagen för bara några minuter sedan, kl 14.30.
Daniel sover sött under den jättefina filt som hans amerikanska
mormor Grace virkat! Grace var min mamma när jag
var här som utbytesstudent 84/85.

För någon timme sedan, när Daniel började bli lite trött.
Undrar på det när han har så många leksaker att hålla rätt på.


Banan! Jag har ätit banan för första gången. Det var
så häääääär gott. Inte bara gott, det var roligt också.
Daniel skrattar alltid när man viftar med bananskal.



Och här kan vi äntligen presentera Mickey, familjens hund
som följer med tjejerna när de flyttar mellan föräldrarna.
Mickey brukar inte vilja vara med på bild. Tror inte att han
gillar blixtar. Men idag var han för trött för att orka gå iväg
när jag tog fram kameran.




Inga kommentarer: