torsdag 7 juni 2007

En perfekt kväll för softball

Ni undrar säkert hur det ser ut där jag sitter och skriver? Då ska jag tala om det! Eller visa, det är ännu bättre.

Här sitter jag i min ergonomiskt korrekta lilla skrivarhöra/
amningsfåtölj. Ofta kombineras de två aktivitererna på
det sätt som visas på bilden. I detta fall har Daniel somnat.
Det gör han med jämna mellanrum under matningen, men
så fort jag rör på mig (eller honom) så vaknar han och vill
mer. Ända tills det rinner över.

Här tittar Daniel på sitt favoritprogram, Boobah.

Så här fokuserad är han när han tittar på Boobah.
Idag fick han se favoritavsnittet igen. Där studsar
Boobahsarna upp och ner, vilket Daniel kommenterar
högljutt samtidigt som han försöker att studsa med i
vagnen eller babysittern.

Det blev en sval dag igen, bara runt 25 grader. På kvällen blev det ännu svalare, så vi tog med Daniel till Kelseys softball-match. Dessa matcher kan hålla på i åtskilliga timmar, men Daniel och jag åkte hem före 9 när det blir mörkt och myggorna kommer.

Daniel tittar på matchen med stort intresse.
Farmor i bakgrunden.
Och för er som känner igen skjortan har jag
tråkiga nyheter. På vägen hem sprack tyget
på ena ärmen. Men drygt 20 års service och
4 ägare är väl inte ett så illa livsverk för en
jeansskjorta?

Här sitter Daniel hos farmor och tittar på softball.




Inga kommentarer: