torsdag 12 juli 2007

Tyst i huset

Det är så tyst här idag. Ovanligt tyst. Det tog ett bra tag innan det slog mig vad det var: luftkonditioneringen är inte på. Det måste vara svalt ute! Gick ut för att känna efter. Underbart skönt, molnigt och runt 25 grader. Kändes som svensk sommar när den är som bäst. Tänkte ta med Daniel ut och sitta under ett träd och dricka mitt kaffe medan han sover middag, men han hann somna innan kaffet var klart och jag vill inte riskera att väcka honom. Han får ligga ute på en filt och leka när han vaknar istället.

Jag har kommit på att grannarnas träd skuggar en liten, liten bit av vår gräsmatta under eftermiddagstimmarna. För en vecka sedan ställde jag dit en stol och sedan dess har jag väntat på att det ska bli rätt väder så att jag kan ta med Daniel ut och sitta där en stund. Premiären var inte så lyckad, granntanten kom ut och pratade när jag ville läsa min bok i lugn och ro. Och Daniel blev överhettad. Trots skuggan och fläktande vind var det för varmt för honom. Vi fick badda honom med våt handduk när vi gick in efter en halvtimme.

Jim har tagit med tjejerna till Cincinnati idag. Alison hade ytterligare ett läkarbesök. Hunden är ute, men tyst för en gångs skull. Tystnad råder.

Inga kommentarer: