måndag 2 juli 2007

Daniels önskelista (eng)

Han fyller ju sex månader snart, Daniel. Och jag tänkte att någon kanske har en slant till övers för en födelsedagspresent? Daniel vill ha (ok då, Daniels mamma vill ha!) en lekstuga. Och inte vilken som helst, utan detta lekhus! Vadå, 36 400 dollar är väl inte dyrt? Det är ju faktiskt en minivilla vi pratar om! Vi behöver en större tomt att ställa det på, också. När ni ändå håller på kanske vi kan få ett större hus också? Så att Daniel kan få ett eget designat rum? Först ett babyrum. Gillar sängen på den här bilden, det gör väl inget att det är en princessäng? Sedan måste vi fundera över design för rummet när han blir lite större: Cowboytema, kanske? Eller Cirkus-tema? Nej, nu kom Jim och la sig i. Han pratar om ett futuristiskt rum i blank metall. Något sådant finns inte att välja på. Vi får återkomma!

Hej! Ni tänker väl på mig på min 6-månadersdag?
Mina föräldrar tycks inte få ihop någon önskelista,
så jag får fixa en själv. Jag har nog sett hur de knappar
in bokstäver på datorn, så det fixar jag lätt!
Det här vill jag ha:
En vattenflaska med BLÅ, genomskinlig etikett.
En tidning jag kan riva sönder
Lite plastburkar med lock
Kudde med färgglatt och välsmakande örngott
Något mjukt att lägga runt barnvagnen så att jag landar mjukt nästa gång jag ramlar ur...
Bättre styrreglering till min gåstol (den gör inte som jag säger).
Större badbalja, får inte plats i min gamla
MAT! Särskilt katrinplommonmos.
Fred i mellanöstern.
TACK på förhand!


Headline: Daniels wishlist
Daniel's 6 month birthday is coming up soon, and in case you want to spend some money on presents for him, here's a wish list. Daniel wants (or, to tell the truth, his mom wants this for him. A 36 400 dollar playhouse! (Click on the link)It's not just any playhouse, it's actually a child's size house! He also needs a bed. This may be made for little princesses, but who cares.

If Daniel would do it himself, this is what he would list: A water bottle with a pretty blue label, a magazine to demolish, some tupperware with lids, a pillow with a colorful and tasty cover, something soft to put around the carriage for the next time I fall out, a better steering device for my walker (it's not going where I want it too!) and FOOD!

Inga kommentarer: