söndag 1 juli 2007

Omvänd dygnsrytm (eng)

Jag kan inte somna på nätterna. Det bara går inte. Har varit vaken för många nätter med Daniel, antagligen. Kombinerat med brist på dagsljus på dagen - på tre dagar gick jag inte ut alls, det var så fruktansvärt hett, eller så regnade det eller åskade det. Så igår kväll sa jag åt Jim att se till att jag gick upp kl 10.00 idag (efter andra morgonmatningen). Min plan var att sätta mig ute i solen någon halvtimme innan det blir för varmt. Det har funkat bra tidigare, för Daniel somnar om och då kan jag ta babymonitorn med mig ut och sitta på verandan och läsa och dricka en kopp kaffe. Men under de heta åskdagarna har jag istället somnat om och sovit till 12. Mindre bra vana.

Tror ni Jim väckte mig vid 10? Nej, han tog nedanstående kort istället:

10.30 en söndagsförmiddag.
Mor och son utslagna.

Det var nog rätt beslut att inte väcka mig, för jag sov inte mycket under natten. Somnade någon gång efter 4. Kvart över 11 fick jag cappucino på sängen och gick ut och satte mig i solen.

I can't sleep at night. Have been up late too many nights with Daniel. And not getting enought day light. It's been too hot to go out with a baby. It's also been raining and thunderstorms the last few days. So last night I asked Jim to make sure I got up to sit out in the sun today at about 10 (after Daniels second feeding). He didn't. He got the camera out instead to take this picture of me and Daniel, fast asleep at 10.30 on a Sunday morning. It was nice of him to let me sleep, because I didn't fall asleep until after 04.00. He woke me ut at 11 with a cup of cappucino.

Inga kommentarer: