fredag 27 juli 2007

Hem till lägenheten (eng)

Daniel somnade i bilen på vägen hem. Pappa satt hos honom i bilen medan jag bar in bagaget. Sedan passade han Daniel medan jag dammsög och snyggade till lite.

Daniel kände igen sig, det märktes, för han tittade direkt efter favoritprylar, som tavlan ovanför sängen. När jag la honom på skötbordet första gången så vred han sig direkt för att kolla vad som låg i plastfickorna ovanför.

Pappa, Daniel och jag gick och handlade lite mat också. Det var hemskt spännande. Vi använde den svenska barnvagnen, men gjorde om även den till sittvagn. Den "amerikanska" (importerad till USA från Italien) vagnen får ligga i bilen så använder jag den här (som är tyngre och svårare för mig att få in och ur bilen) hemma. Ja, det var planen i alla fall. Det är ju något (veckans understatement) bättre hjul på den "svenska" vagnen, så frågan är om jag vill använda något annat när jag blivit lite bortskämd ett tag...

Någon gång efter 10 kom kartongen med leksaken, men vi var för trötta för att bygga ihop den då.


Men mamma, den här vagnen har ju ingen sele som jag kan hänga i!!!

God natt!
On Thursday night we went home to the apartment. Daniel fell asleep in the car, and stayed asleep for a while after we got home. My dad stayed in the car with him while I got all the stuff up. He also stayed on to take care of Daniel while I cleaned and got started unpacking.
Daniel recognized the apartment. He immediately looked at his favorite picture over the bed, and when I put him on the changing table, he rolled over to check what was in the pockets behind him.
We tried out the old carriage as a stroller for the first time, when we went to shop for groceries. All the shops are withing walking distance here.
Sometime after 10, the Excersaucer toy was delivered, but I was too tired to put it together.

Inga kommentarer: