söndag 1 juli 2007

Himmelskt god smoothie (eng)

Mmmmmmmm. Har just gjort den godaste smoothien någonsin. Måste skriva ner receptet medan jag kommer ihåg. Till ca 4 portioner använde jag ungefär:

1 dl färska hallon
3 dl jordgubbar
en banan
en persika
1 dl vita druvor
1 dl blå druvor
1 dl mjölk
0,5 dl yoghurt
5 ordentliga skopor vaniljglass
Mixas slätt med mixerstav eller i en mixer.
Njut omedelbart

Vackert, gott och nyttigt!

Senare ikväll ska vi experimentera med juicepressen. Jim vill göra jordgubbs- och limejuice. Jag vill pröva hallon, päron och persika. Och så ska vi göra en lasagne. Den borde jag redan ha börjat med för länge sen, men Daniel har inte velat sova middag, så jag har varit upptagen med honom.
Tjejerna har först varit i kyrkan med farmor, sedan var de och shoppade. Jim har jobbat ute i trädgården och har nu åkt och för att spela tennis.

Heavenly good smoothie
The recipe: 1/2 cup each of rasberries, white grapes, blue grapes, 1 1/2 cup of strawberries, one banana, one peach, 1/2 cup of milk, 1/4 cup of youghurt and 5 big scoupes of vanilla icecream. Mix and serve immediately.

Tonight we're going to experiment with the powerjuicer. Jim wants to try a strawberry and lime mix, and I want to try rasberry, pear and peach.

The girls went shopping with their grandma and aunt Karen.Jim spent the day doing yard work and has now gone to play tennis. And I should be making a lasagne instead of blogging...

Inga kommentarer: