torsdag 5 juli 2007

Internationellt (eng)

Tänk vad snabbt vi kan kommunicera med bilder numera. Medan jag skriver detta sitter min pappa och äter princesstårta (min pappa har nästan alltid med sig en underbart god princesstårta när han kommer på besök) hos vår vän Karina i Eskilstuna. Karina mailade just över denna bild på sin dotter Saga och pappa där de sitter och ska avsmaka tårtan.
Medan de fortfarande sitter och äter lägger jag, här i USA, ut bilden på min blogg. Häftigt va?
Fast det vore roligare att vara där och få en bit tårta själv. När kommer tekniken för att skicka över mat och dryck elektroniskt?



Och här ser ni varifrån Daniel har ärvt sin
nyfikna ingenjörsgen. Jag känner igen den
koncentrerade blicken!


I just got these pictures from my friend Karina in Eskilstuna, Sweden. My dad is there to visit, and while they're having coffee and the cake seen in the picture, I'm already posting it on my blog. Amazing how fast we can communicate and share photos now. But when will someone invent the technology for sending a piece of that cake to me?
See the look in my dad's face when looking at the engine? I guess there's no doubt where Daniel got his curious ingeneering gene from...

Inga kommentarer: