fredag 20 juli 2007

Nervöst inför hemresan (eng)

På tisdag åker vi tillbaka till Sverige, Daniel och jag. Jag börjar bli lite nervös inför resan. Hur ska jag klara honom helt själv hemma i Sverige i mer än en månad? Och hur ska vi klara resan? Det är inte bara det att jag fortfarande inte kan lyfta tunga saker och har svårt att böja mig och lyfta upp och sätta ner Daniel, och inte kan bära honom mer än några minuter i taget. Vad gör man av bebisen om man själv måste gå på toa på planet eller på flygplatsen? Hur ska man kunna äta med ett litet matvrak i knät, som alltid försöker stjäla mat? Kaffe och annat hett är bara att glömma. Och hur ska det gå att sitta med Daniel i knät i 8-9 timmar? Jag som får ont i ryggen efter bara någon timme i bilen...
Hoppas att vi får bra platser och en barnsäng, som vi fick på vägen hit.

Jag är säker på att det kommer att gå bra, men varför låta en så bra chans att oroa sig gå till spillo?


Så här fint sov Daniel i den vägghängda barnsängen
på flyget på vägen hit. Hoppas att resan går lika bra
den här gången.

Daniel and I are going back to Sweden on Tuesday. I'm getting a little nervous. How are we going to make it on our own for more than a month? And how is it going to work to travel alone with him? I still can't carry him for too long and sometimes have difficulties picking him up and putting him down. And how am I going to be able to go to the bathroom at the plane? Or eat, when he always tries to steal the food? Forget about coffee and anything else hot. I hope I get one of the cots that we got on the way here! I'm sure it'll be fine and we'll figure everything out, but why waste a good chance to worry?


Inga kommentarer: