torsdag 15 november 2007

Nattsudderi och sovmorgon - för somliga

Daniel somnade vid 9 igår kväll. Och sov utan sällskap i sovrummet, vilket är ovanligt. Men vid 11 vaknade han igen och vägrade somna om. Vid 02 insåg jag att han arbetat upp en hunger av allt gråtande. Han åt två hela portioner mat! Men vägrade ändå att sova utan att amma varannan timme resten av natten och sova ovanpå mig. På morgonen sov han dock djupt, så jag tänkte ta sovmorgon. Men inte gick det inte. Varje kvart ringde telefonen. Mest säljare och andra samtal man inte vill ha. Det går inte att stänga av telefonen, så det vara bara att lida vidare. Skippade lunchen på Jims jobb, den är jag inte i skick för.

Daniel? Jo, han sov långt efter att jag gett upp och gått upp. Försökte väcka honom några gånger, men det gick inte. Han till och med lindade in sig i täcket, han som normalt vägrar att ha täcke på sig. Strax före 12 fick jag till slut upp honom. Nu är klockan halv 2 och han vill sova igen. Jag är frestad att ta en liten tupplur tillsammans med honom. Frågan är bara om han sover i natt sedan?

Inga kommentarer: