tisdag 13 november 2007

En fotografs mardröm


Jag har blivit "intervjuad" (dvs jag skrev det mesta själv, men det är en hemlighet) till Stiftelsens nästa nyhetsbrev. Nu behövdes bara en bild på mig, som inte publicerats tidigare. Gärna med ett djur, naturligtvis. Och så ville jag ha med Daniel på bilden. Det hela urartade naturligtvis till en fotografs (Jim) värsta mardröm. Själv hade jag inte sovit på två nätter. Grannkatten Tiger kidnappades för att vara med, men han tycker inte om att man håller i honom för länge. Och så Daniel, som normalt ler mot kameran så snart han ser en. Inte denna dag. Han vägrade att le. Tills Tiger kom. Men då ville ha bara titta på Tiger. Och Tiger ville bara ner på marken. Det blev några bilder där en eller två av oss tittade in i kameran och såg ok ut, men då var det någon annan som inte riktigt samarbetade. Här är tre av de något bättre av de runt femtio bilderna:

Nej, glöm det. Ni kan le åt kameran,
men JAG tänker INTE vara med på bild.

Men mamma, håll i då!
(Daniel på väg efter katten som smet)

Du, hon kan uppenbarligen inte hålla ordentligt i oss båda,
så om vi räknar till tre och och sedan smiter båda iväg samtidigt...

Blev det något användbart? Ja, faktiskt. Det blev ett som duger. Ni som ger gåvor till Stiftelsen får se det i nyhetsbrevet i mitten av december. Ni andra får väl ge en gåva så ni också får se.
Pg 90 70 90-5, Stiftelsen Forskning utan djurförsök. Länk till höger om ni vill veta mer innan ni betalar in gåvan. Just nu är det mest jag som jobbar med hemsidan, så säg gärna till om ni hittar korrfel, andra konstigheter eller tycker att det saknas något viktigt på sidan.

Inga kommentarer: