onsdag 28 november 2007

Läggdags med förhinder

Skulle ju gå och lägga mig redan strax efter midnatt igår. Men se det gick inte. Först smet Jim först in i badrummet. Sedan hade Daniel synpunkter på att jag ville lämna sängen. Och när jag äntligen fått hans tillåtelse så hade yngsta tjejen smitit in i badrummet. Och varit där i 5-10 minuter. Hmmm. Hon som gick och la sig vid halv 11. "Hon går i sömnen och tror att det är morgon", sa Jim. Strax därefter hörde vi hur duschen gick igång. Jim gick och knackade på. "Vet du vad klockan är", frågade han. "Yeah" hörde man därinnifrån. "Vad är hon då?" frågade Jim, och fick till svar "Jag vet inte" och sedan något grymtande om att han får vänta på sin tur. Hon duschade i ca tio minuter innan hon kom ut, och med ett generat leende kom in till oss och sa att hon måste gått i sömnen och ställt sig i duschen.

Klockan var en bra bit över ett innan jag äntligen kom isäng. Och då kunde jag inte somna. Till slut gav jag upp och gick ut och la mig i soffan med en bok - och somnade. Vaknade efter ett tag och gick tillbaka in i sovrummet och la mig, bara för att bli misshandlad av mitt barn. Han både sparkade, slogs och bet mig i sömnen i natt. Sedan vaknade han och ville absolut inte sluta amma, även om han somnade. Då grät han när jag försökte lägga ner honom.

Så istället för att vara extra utvilad har jag denna dag tagit ytterligare ett steg mot total utmattning... Och jag som måste packa! Eller åtminstone börja fundera på vad jag ska ta med mig hem. Och boka återresan hit, om jag kan hitta biljetter...

Inga kommentarer: