söndag 11 november 2007

En internetshoppares liv är fyllt av överraskningar

Häromdagen var det rena julafton härhemma. Först kom UPS med ett paket som var betydligt mindre än väntat. Sittvagen! Hur kan man få ner en barnvagn i en sådan liten kartong, tänkte jag. Och den vägde nästan ingenting. De fick ner den i kartongen genom att plocka bort hjulen och handtaget. Med alla delar ihopsatta blev den dubbelt så stor, men fortfarande otroligt lätt och smidig. På bilden nedan är den ihopfälld.

Nästa paket kom med vanliga posten. Det var babysjalen/slingan. Funkar jättebra - se bilden. Både Daniel och jag är nöjda och glada.




Sedan kom ett STORT, STORT paket på eftermiddagen, också med UPS. Det stod Gevalia Kaffe (ja, på svenska!) på det. Äntligen kom mitt kaffe! Kartongen var full av kartonger. Flera stora kartonger och två små.
Jag öppnade den största först. Den innehöll den största kaffebryggare jag någonsin sett. Hur ska vi få plats med den i köket? Den ser inte så stor ut på fotot, men den är ungefär dubbelt så stor som en normal kaffebryggare. Nästa kartong innehöll en stor termos. Sedan packade jag upp den stora termosmuggen.

Till slut var det bara två väldigt små paket kvar. Det var kaffet. Alltså, kaffe säljs i halvkilosförpackningar, det vet ju alla. Särskilt svenskt kaffe. Inte läste jag så noga i annonstexterna. Förresten förstår jag mig fortfarande inte på amerikanska mått. Varje kaffeförpackning är på 8 oz. Jag tog för givet att det var ett halvt kilo. Men det är det inte. Det är ynka 226 gram per paket. Jag som tyckte att kaffet var lite dyrt för ett halvkilo, även om det var ett bra alternativ till att släpa med kaffe från Sverige. Och det är klart, jag fick ju en jättestor kaffebryggare, en jättestor termos och en stor termosmugg på köpet när jag beställde de pyttesmå kaffeförpackningarna.

Inga kommentarer: