lördag 18 augusti 2007

Daniels frukost (eng)

Till frukost får Daniel gröt med fruktmos och en macka med smör. Mackan får han serverad i småbitar, hastigt doppade i vatten för att falla sönder i munnen och minska risken att han sätter i halsen och kvävs. Han får själv plocka bitarna från en tallrik. Det mesta hamnar på andra ställen än i munnen, men det är tydligen väldigt, väldigt gott med macka.

I morse hade jag en tallrik med bröd som jag skulle göra i ordning åt honom. Den stod utom räckhåll. Trodde jag. Jag försvann ut i köket i några sekunder och när jag kom tillbaka låg fatet framför honom och han hade munnen proppad med bröd. Det gick bra det med.



Daniel's breakfast
Daniel gets cereals and bread with butter for breakfast. I cut the bred into small squares and dipp them in water to soften them. He gets them on a plate and has to put them in his mouth himself. He loves it, but most of it still ends up on his cloths or on the floor...
This morning I had another plate with plain bread that I was going to prepare for him. It was out of reach for him, or so I thought when I left to get something from the kitchen. When I got back, the plate was in front of him and his mouth was completely stuffed with bread. And he had no problem eating it.

Inga kommentarer: