onsdag 1 augusti 2007

Skönt att vara hemma (eng)


Alla undrar om det är skönt att vara hemma, eller om jag längtar tillbaka.

Jag längtar efter Jim, det gör jag. Men det är jätteskönt att vara hemma.

Att kunna gå ut, utan att smälta - vad gör det om det regnar lite?

Ljuset och frisk luft - att kunna ha balkongdörren öppen och låta ljuset stråla in genom fönstren.
I Portsmouth måste man ha fönstren stängda och gardinerna fördragna hela tiden, annars blir det för hett inne.

Att kunna gå ut och gå - att bara gå, eller gå till affären, att ha flera lekplatser (med gungor!) inom några minuters gångavstånd.
Att kunna dricka vattnet direkt ut kranen och inte lukta som om man kommer direkt ur simbassängen efter en dusch. Och att inte behöva köpa vatten på dunk för att bada Daniel.

Att titta på tv med reklampauser som kommer så sällan och är så korta att man faktiskt kommer ihåg vad man tittar på när det börjar igen.

Det är vardagslyx det.

Och så är det så roligt att få träffa alla igen!!!

Och natten till idag fick jag sova i nästan 8 timmar.

Så bra får jag det nog inte i natt. Daniel sov från 9, men har vaknat i omgångar. Nu är klockan halv 1 och han bara gråter och ingenting jag gör hjälper. Blir det till att vara uppe till fem igen i natt, tro?
Good to be home?
Yes it is! I miss Jim. But I like being back home.
I love being able to take Daniel out for walks for hours every day, walking to the many playgrounds, parks and shops.
I love keeping the balcony door and all windows open to get fresh air and light into the apartment.
I love being able to drink the water from the tap and not having to buy and carry home water to give Daniel a bath.
I love watching TV with fewer and shorter commercial brakes, so that I can actually remember what I'm watching when it starts again.
That's the kind of luxery I enjoy every day here.
And, of course, I love seing friends and relatives again.


Inga kommentarer: