tisdag 25 november 2008

Världens bästa

Jag fick världens bästa julklapp av min man, som även han är världens bästa (det har jag väl sagt? Han är både snygg, smart, trevlig och har svart bälte i att tvätta!). Vi var i ett shoppingcenter i Columbus och skulle handla vinterjackor och tjejerna, klänningar till ett bröllop de ska på och lite julklappar. Och så ny skötväska. Har ju avverkat ett par stycken, det går att köpa billiga skötväskor här, men de håller inte. De börjar lukta illa, dragkedjan går sönder, går hål i yttertyget, eller så är de helt enkelt... ja, fel. Som senaste som jag bara använt två gånger och retade mig på vareviga minut.

Nu tänkte jag köpa den PERFEKTA skötväskan. Med en snart två-åring och med erfarenhet av ett par olika väskor så vet man ju vad man behöver för funktioner och vad man retar sig på. Jag gjorde min research på nätet, och konstaterade att det faktiskt finns perfekta, genomtänkta skötväskor. Märket är Jujube och de är skitdyra. Helt orimligt dyra. Men supersmarta. Och snygga.
Men inte kan man köpa en skötväska för 130 dollar?

Hittade kompromissen, en Skip Hop Dash Deluxe för "bara" 65 dollar. Ville se den innan jag köpte, så jag letade rätt på en butik i shoppingcentret vi skulle till, som har dem. Glad i hågen gick jag till Nordstroms för att se min Skip Hop väska. Och insåg att de inte hade någon Skip Hop. Däremot hade de MIN väska. Jujube-väskan, i rätt färg och allt. Kunde inte låta bli att titta och peta. Vilken kvalitet! Teflonöverdraget för att inte få fläckar, särskilt behandlat foder som inte bakterier fäster på (ingen dålig lukt!), tempurliknande skumgummi i skötdynan och axelremmen, massor av precis lagom stora fack överallt, och, och, och... Jag hängde den över axeln och sa till Jim att jag bara ville gå och bära på den en stund. Jim tog Daniel med sig och gick för att byta blöja. När han kom tillbaka gick jag fortfarande och bar på väskan och bara kunde inte lägga den ifrån mig. Så Jim köpte den åt mig i julklapp.

Satt och höll i den hela vägen hem - två timmars bilresa. När vi kom hem slängde jag ner alla lösa prylar i väskan och konstaterade att den är större inuti än utanpå. Det verkar gå i hur mycket som helst utan problem.

Och vad bryr jag mig om att min påse från the Body Shop måste ha försvunnit någonstanns på vägen hem? Jag har ju min nya skötväska. (Hälsning till Sylvia medan jag kommer ihåg: nej, tyvärr så finns inte läpp-produkten på Body Shop här i USA.)

Till den som ny tycker att jag är helt galen (och det är väl inte långt ifrån...) så kan jag berätta att väskan även kommer att användas som datorväska att släpa datorn till och från jobbet hemma i Sverige. Den ramlar inte av axeln och skär inte in i axeln av väskans tyngd, så det är ett ergonomiskt bra val. Även om ryggen är otroligt mycket bättre sedan operationen så måste jag fortfarande tänka på hur jag bär saker och ting.

Väskan finns här om någon vill titta: http://www.sakerochsockor.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=265&artnr=707&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std Ser kanske inte mycket ut för världen, men jag är som ni märker ganska såld.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Synd att Daniel och ni har vart sjuka så mycket. Vi läser bloggen med jämna mellanrum. Snart ses vi hemma i sverige igen, kul!
Hälsningar alla på dagis!