måndag 10 november 2008

Mina, mina, mina!

Daniel pratar allt mer. Det vanligaste som kommer ur hans mun, ofta med hög röst, är MINA; MINA, MINA! Särskilt när han snott något från sina systrar. Allt är numera Daniels i hans ögon.

I övrigt generaliserar han allt mer när han pratar. Alla djur på fyra ben är numera VOVVAR
Alla fordon är BILAN. Tidigare kunde han nästan säga helikopter, men nu är det ”bilan” det med. Allt som är gott att äta heter KAKA, och allt drickbart heter VATTAN, men om han hade tänkt sig något annat och får ett glas vatten så kan man räkna med att få vattnet i ansiktet vid vredesutbrottet som snabbt utbryter.

BOLLAN är favoritleksaken. Tillsammans med TISSE-ATT (kissekatt). Och sin lila lilla KUDDAN kan han fortfarande inte vara utan. På kvällen vill han gärna krama kuddan medan han dricker VALLAN ur LASKA. (Välling ur flaska)

Han får många frustrerade vredesutbrott, men Daniel är också en mycket gosig kille som gillar att PUSS-TA. (pussas).

Inga kommentarer: