lördag 22 november 2008

Lite trötta...

...har vi varit idag, Daniel och jag, efter två riktigt bra dagar. Men det tar väl lite tid att återhämta sig helt efter allt elände. Daniel har varit gnällig och inte vare sig ätit, druckit eller sovit middag, vilket ju inte direkt påverkar humöret i rätt riktning.

Framåt eftermiddagen gav jag upp försöken att få honom att sova och bestämde att vi skulle gå en promenad och hälsa på farmor. Solen sken och det var så vackert ute - men kallt, säkert ett par minusgrader. Fem minuters promenad skulle nog gå bra. Ja, det är förståss 15 minuter när man går med Daniel, eller 10 om han går halva vägen och blir buren resten.

Det var många lager kläder som skulle på, men till slut blev vi klara och skulle gå. Då vägrade ungen! Fick med honom till slut, men det var en mycket motvalls kille som började gå ner för trappen ute. Det var då jag upptäckte att jag glömt sätta på honom skorna. Inte undra på att han inte ville gå ut! Måste som sagt ha varit lite trött. Tur att det var torrt ute i alla fall.

Vi kom iväg till farmor - med skorna på! - och halvvägs ditt var jag genomfrusen. Det var ju bra att jag fått på Daniel så mycket kläder. Men jag hade glömt att ta några extra lager själv. Jim fick komma och hämta oss när vi ätit upp farmors godis och annat gott.

Inga kommentarer: