tisdag 12 februari 2008

Vinterstormvarning och översvämning

Det är inte var dag det är vinterstormvarning (risk för stora mängder snö och/eller "isregn", dvs underkylt regn och stor risk för halka) OCH översvämningsvarning samtidigt. Ohio river håller på att svämma över igen.

Skolorna är stängda pga ovädret.

Hemma hade vi nog tyckt att det var otrevligt blaskväder och svurit lite över att kollektivtrafiken är försenad. En ganska vanlig vinterdag, med andra ord.

Själv är jag på väg att bli sjuk igen. Feber och ont i halsen. Fjärde gången sedan strax före jul. Huvudvärken är värst. Är egentligen inte tillräckligt sjuk för att gå och lägga mig igen, men det går knappt att göra något annat med den här huvudvärken. Men då lär det knappast gå att sova i natt istället. Ska pröva med ännu en kopp kaffe, vem vet, det kanske hjälper.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sjukling!
Hoppas du inte åker på influensan. Här är allt bra. Igår sken solen och vårfåglarna kvittrade. Själv har jag nedräkning inför Australien (7/3). Tror inte vi hinner ses innan vi far men kanske.
Kram Karina

AnnaHanna sa...

Hej!
Jaa, det där läget känner jag väl till :-)
Nu har jag haft ont i halsen oavbrutet i tre veckor och feber ett par omgångar samt vissen sedan 3 december, ungefär.
Jag är less! Men det vet du ju.
Hoppas att DU piggar på dig.
Som alltid intressant med lite jämförelser mellan Sverige och USA.
Kram //Anna