torsdag 7 februari 2008

Böcker och glass

Nästa punkt på dagordningen var ett besök i en jättemysig barnboksbutik. De har konstgjorda träd, kojor, några sköna fåtöljer där man kan sitta och bläddra i böckerna och mycket mer. Vi älskade butiken allihopa. Särskilt Daniel som plockade åt sig några böcker och sprang omkring med. Som tur var sprang Lilly, snart 4 år, efter och höll lite koll på honom. Lilly tycker att Daniel är jättesöt.

I ett rum hade de bord och stolar i barnstorlek. Daniel satt fint på stolen tills jag fått upp kameran. Då bestämde han sig för att det skulle vara roligare att sitta på bordet. Där gick det att snurra runt (se video).





Efter barnboksaffären gick vi till glass/chokladkaffet ett halvt kvarter bort. De hade den godaste glassen jag ätit. Jag valde vaniljglass med chokladgrädde. Otroligt gott! Dessutom köpte jag en ask blandad creme-fylld choklad. Gott, men inte riktigt lika gott som glassen. Båda tillverkas i butiken.
Sedan åkte vi tillbaka till Mick and Gina. Mick lagade en god pastarätt. Därefter försökte vi spela spel, ett där man ska försöka komma ihåg texten till en massa 70- och 80-talslåtar som man aldrig hört eller i alla fall inte kommer ihåg. Förutom dessa svårigheter så försökte Daniel äta upp tärningarna hela tiden, och snodde miniatyr-lp-skivorna som man fick om man lyckades komma på en text.
Det blev en sen kväll. Särskilt för somliga, inga namn nämnda, som tillbringade några timmar med att dricka fem åt gammal öl (som inte tillverkas längre, Mick köpte upp sista lagret) och spela musik, 10 sekunder av varje låt, på alltför hög musik mitt i natten.

Inga kommentarer: