söndag 4 maj 2008

Tiden går

Oj, vad den här veckan har gått snabbt! Det har varit fullt upp. Jim har jobbat mycket. Och Daniel har ju nya tänder på utväxt och sover dåligt, vilket innebär att även vi sover dåligt. Det börjar märkas på humöret!

I början på veckan var det kallt, bara runt 10 grader. Jag väntade på ett viktigt paket - har suttit och matat in data på datorn tills tennisarmbågen började kännas av. Vilket gjorde att jag ändrade ställning och även drabbades av musarm. Vilket gjorde att jag började göra sådana där övningar som man ska göra framför datorn. Jävlar vad ont det gjorde. Efter det kunde jag inte skriva på datorn på över ett dygn. Dessutom passade jag på att göra lite stretchövningar för nacken, sådana där som gör att man inte får ont och gamnacke av att sitta vid datorn. Det var nog behövligt det med, kunde inte vrida på huvudet på flera dygn efter.

Var var jag nu? Jo, paketet. Hade beställt ett handledsstöd att använda när jag jobbar vid datorn. Har haft det tidigare och vet att det är räddningen för min tennisarmbåge.

Paket levereras normalt utanför dörren, vid verandan. Men eftersom vi har en grind där nu för hunden och barnet så lägger de paket lite var de vill på uppfarten eller vid trappen till verandan. Jag väntade ivrigt på mitt paket, men det var för kallt för att gå ut och kolla efter det, så jag följde paketets väg på UPS-hemsida, där man kan spåra paket. Uppdaterade minst var femte minut för att se det magiska orden "levererat vid dörren" vid paketet. Precis när hemsidan visade dessa magiska ord så kom tjejerna hem från skolan och hade med sig paketet in.

I onsdags började värmen komma tillbaka lite smått. Gick att jobba lite i trädgården mitt på dagen, och sent på eftermiddagen satt jag ute på verandan och njöt av en precis lagom varm sol. Torsdag och fredag var det över 27 grader igen nästan hela dagen. Idag, lördag, har det varit svalare igen, runt 20 grader och regn av och till. Jim och jag har rensat upp ytterligare i trädgården och var dessutom och köpte lite fler växter. Några clematis som ska täcka upp det slitna staketet längst bak i trädgården, en syrenbuske, 5 jordgubbsplantor och några "evening primerose" och några floxia som ska täcka marken med lila/blå blommor. Det blir väldigt rosa/lila i trädgården, förrutom den lilla hörnan där jag planterade en orange lilja, gul/vit vallmo och någon liten knallblå krypväxt. Vi hann plantera några innan krafterna tröt och regnet kom igen. Får hoppas på perfekt trädgårdsväder i morgon...

Inga kommentarer: