onsdag 28 maj 2008

Bikinidags

Dags får årets bikinivånda. Förra årets badplagg är lite sladdriga i år, så i helgen gav vi oss ut i jakt på nya. Det var ju helgrea.

Alla vet att det är en mardröm att pröva bikinis. Ibland undrar jag om de som designar bikinis också installerar hemliga kamror i provrummen och sedan designar plagg som omöjligt kan passa någon alls. Och sitter någonstanns och skrattar åt oss när vi prövar dem och undrar vad det är för fel på oss?! Vid tredje bikiniprovningen var jag gråtfärdig. Efter 6 var jag nära att ge upp, men kunde börja skratta åt eländen. Sedan, under över alla under, hittade jag en som satt hyfsat bra. Den såldes dessutom med 50% rabatt.

Alison, Kelsey och jag hade även beställt badkläder via postorder. Märkligt nog kom ett paket där allting passade respektive beställare. Märkligt.

Ja just ja, ett litet PS till alla mammor som ammar. Ett hett tips om ni ska prova badkläder: amma innan! Och amma från båda brösten! Det blir liksom lite lättare att avgöra passformen då...

Inga kommentarer: