tisdag 27 maj 2008

Ödets ironi

I lördags gjorde jag två saker: dels trädgårdsarbete, dels lite internetshopping. Eller, så mycket shopping blev det inte. Jag hade hoppats på lite reor nu i samband med helgen (Memorial day). Mest tid ägnade jag åt att leta efter bättre priser på solkrämen som Daniel använder och kolla efter superbra priser på solskyddskläder och hattar till honom. Hittade något nytt: ett pulver som du blandar med ditt vanliga tvättmedel när du tvättar, som behandlar tyget så att det ger solskyddsfaktor 30 istället för 4-6 (som verkar vara normalt för kläder). Effekten sitter i minst i 20 tvättar. Pulvret rekommenderas av amerikanska cancerfonden. Pris 2 dollar, dvs ca 12 kr, per förpackning (räcker till en tvätt) + porto.

Är det intressant tro? Hm. Så resten av dagen växlade jag mellan att rensa ogräs ute och sitta vid datorn och researcha detta tvättpulver som skulle göra det så mycket lättare att skydda Daniel från den farliga solen.

Hur var det då med ödets ironi? Jo, vi var så upptagna med att researcha solskydd att jag helt glömde bort att be Jim smörja in ryggen på mig. Så jag brände mig rätt ordentligt...

Inga kommentarer: