torsdag 7 maj 2009

Oj, vad länge sedan sist

Men nu ska det bli ändring! ÄNTLIGEN är nämligen får nya, efterlängtade hemsida klar, och vi är väldigt stolta. Du hittar den här >> eller så söker du på google (eller annan sökmotor) efter Forska Utan Djurförsök. Eller bara djurförsök. Det är jättebra om många söker på sökmotorerna, för ju fler som söker efter oss, desto högre hamnar vi i sökmotorernas rankning av svaren. Man ligger ju lite lågt när sidan är helt ny.

Jobbet med hemsidan har tagit nästan varje vaken stund under två veckor. Det var otroligt mycket information att flytta över från gamla sidan, och även mycket att skriva nytt.

Nu hoppas jag att det ska bli lite tid till att blogga igen. Får väl helt enkelt prioritera det. Det finns så mycket att berätta. Daniel pratar allt mer och vi har haft en del kul samtal. Jempe har flyttat till nytt stall. Och så alla mina läkarbesök också, de får vi ju inte glömma. Lika bra att ta dem på en gång: Jag var på astmautredning, och sköterskan sa att jag har astma. Igår var jag hos läkaren som sa att testet visar att jag inte har astma. Jaha ja, vem ska man tro på? Läkaren, antagligen. Han sa också att det ju är uppenbart att jag har problem. Antagligen sviter efter lunginflammationen och bronkiten. Och eftersom medicineringen hjälper så ska jag fortsätta att ta den. Jag får inhalera kortison och ventilin. Det ska jag göra tills efter sommaren, så ska vi fasa ut medicineringen och se vad som händer.

Frågade också om han hade några tips inför kommande flygresa, eftersom jag brukar bli sjuk av att flyga. Han hade ett jättebra tips: åk båt istället. Det var tydligen enda sättet att slippa problemet.

Nej, nu får det vara nog för idag, men som sagt, jag ska försöka bli en flitig bloggare igen. Ambitionen är att skriva något åtminstone varannan dag.

Inga kommentarer: