torsdag 21 maj 2009

34 grader, är jag mogen för detta än?

Just som Sverige är som vakrast och temperaturen är nästan perfekt, så är det dags att ge sig av till USA igen. Där är det 34 grader varmt idag. Vet inte om det känns så väldigt lockande. Gjorde samma misstag när jag åkte därifrån i slutet av mars. Då hade träden precis slagit ut i blom, vi hade runt 25 grader på eftermiddagarna och det var underbart vackert och skönt. Då åkte jag hem till fortsatt grådaskig förvår i Sverige.

Men jag längtar SÅÅÅ mycket efter Jim. Det går alltid hyfsat bra direkt när man kommer hem till Sverige, för då är det så mycket att göra och så kul att träffa alla härhemma igen. Och sedan rullar vardagen på. När resan väl är bokad blir längtan värre och de sista dagarna är det väldigt blandade känslor. Då vill jag hem till Jims varma famn igen. Men det är ju så himla mycket att fixa med innan man åker. Och så packandet, och så själva resan. Daniel pratar om flygplan och ser fram emot resan, men jag tänker mest på släpandet, stressen, fighten med tvååring som inte vill sitta still och så tröttheten sista timmarna. Och att jag troligen blir sjuk igen när jag kommer fram. Får nog försöka ändra attityd.

I morgon är det stora packdagen, medan Daniel är på dagis. Sedan bär det av. Vi landar vid slutslationen kl 11 på lördag kväll. Jim har fixat hotellrum så att vi slipper 2 timmar i bilen. Visst är det skönt att komma hem så fort som möjligt, men ibland blir det helt enkelt för mycket resande.

Inga kommentarer: