lördag 7 juni 2008

Trädgårdsfest

Trädgårdsfest i närmare 40 grader är en utmaning. Bara att försöka tänka så att man får ordning på alla detaljer och all mat... Det enda jag ville var att gå och lägga mig och vänta på kvällens svalka.

Daniel sov middag i alla fall, det är ju inte alltid han gör det. Han gick själv in till sovrummet och läste en bok, innan han somnade helt på egen hand. Så jag fick lite tid att fixa till maten.

Svenska nationaldagen till ära hade vi gula och blå tallrikar och servetter, och trädgården dekorerades med gula och blå krepp-band och ballonger i samma färger. Efter någon timme hade ballongerna i solen krympt till nästan ingenting.

Gästerna var inbjudna till kl 6. Då var det fortfarande bastuvarmt ute på altanen, så vi fick duka upp maten inomhus istället. Och ingen ville gå ut, så vi åt inne också.

Vid halv 8 hade vi full skugga på altanen, så då gick vi ut och satte oss.

Daniel åker runt på sin traktor som han fick av Grace häromdagen, då hon hittade den i sitt garage. Grace med ryggen häråt, jag själv, Karen (Jims syster), hennes man Don, Jims pappa Bob och Kesley stående till höger.

Daniel når inte ner till pedalerna, så vi hjälptes åt att skjuta på.


Det var en mycket trevlig kväll. Och så skönt ute vid 10-tiden.
Ett tag trodde vi nästan att Daniel skulle somna vid tio-halv elva. Senaste veckan har det varit omöjligt att få honom att sova före midnatt, och det blir några minuter senare för varje dag.
Så inte sov han vid halv elva idag inte. Han somnar nästan, innan han hoppar upp som gubben i lådan och vägrar att stanna i sängen.
Även i natt blev det efter midnatt, men till slut så tog han sin kudde och lilla dator med sig in i sovrummet, kröp upp i sängen och lekte med datorn. Jim och jag smög och till dörren och tittade efter en stund, och då sov han, kramandes datorn som just sa "Nu stänger jag av mig, hej då!".

Inga kommentarer: