måndag 28 januari 2008

Solig söndag



Åh, vilket härligt solsken vi njutit av idag. Fortfarande kallt, men man blir varm i solen.

Vi gick en promenad hela familjen, alla utom 16-åringen som på tonårsvis skäms över att synas offentligt med sin familj. Först gick vi till farmor och farfar för att lämna över lite grejer, som vi dock glömde hemma. Sedan fortsatte Jim och jag en lite längre promenad med Daniel och hunden, varefter Jim troppade av och Daniel och jag fick gå en sista vända själva. Daniel somnade och fick sitta och sova en stund i vagnen medan Jim och jag sedan drack eftermiddagskaffet ute på verandan.

Städa klarade vi av igår, så idag blev det lite jobb (någon som försökt göra en ny struktur för en webplats som innehåller ca 150 sidor text, två databaser och länkar till ca 100 dokument? Det kräver sin kvinna!) och matlagning. Gjorde en stor sats barnmat med hirs, broccoli och tomat. Själva åt vi amerikanska pannkakor till brunch och zuccini-soppa (med ingefära) och asiatisk sallad till kvällsmat.

Nu är klockan snart ett på natten. Äter en liten nattsallad, och tittar på Daniel som springer runt och busar. Han vägrar tydligen att sova, enligt en uppgiven och allt tröttare pappa som nu i två timmar försökt få honom att somna om.
Vi får kanske pröva med lite skratt-terapi? Han brukar bli trött av att skratta.
Tydligen min tur att ta över, så jag får väl säga godnatt och hej då!

Inga kommentarer: