onsdag 23 januari 2008

Midvintertid

Det är kallt här, runt nollan på dagarna och några minusgrader på nätterna. Det har varit nedåt -10 på nätterna av och till. I natt snöade det. Hörde i morse att skolorna var stängda, pga snön. Eftersom folk inte har vinterdäck här så stänger de skolorna, eller ger några timmars sovmorgon, när det kommer mycket snö.

Jag förväntade mig ett ordentligt snötäcke när jag tittade ut genom fönstret, eftersom de stängt skolorna hela dagen och inte bara några timmar. Men det var bara ett tunt, tunt lager. Framåt eftermiddagen var allt borta igen.

Daniel har varit lite gnällig och trött och verkade lite varm, så jag tog tempen på honom. Ingen feber att tala om. Eftersom det var en ny termometer testade jag på mig själv också för att se om den funkade. Jag hade 38,5. Det förklarar varför jag var så trött, hade ont i huvudet och kände mig allmänt hängig...
Så sedan tog jag det lite lugnt under eftermiddagen och kvällen, med små sovstunder då det gick. Får väl se om jag blir mer sjuk eller om det går över.

Inga kommentarer: