onsdag 23 januari 2008

Feber och solsken

Febern vill inte ge sig, och idag är även Daniel skruttig. Han har lite kort stubin, är trött och gråter mycket. Han tog sin favoritkudde med sig från sovrummet, och har legat och vilat under bordet eller under min stol medan jag jobbat.



Ja, jag vet, jag borde inte jobba när jag är sjuk. Men jag hade lite brådskande saker att göra. Som att hjälpa Jens Holm, EU-parlamentariker, att hitta en forskare som utvecklar alternativ till djurförsök som kan medverka vid en hearing om att ersätta djurförsök, som Jens lyckats få till med kort varsel i EU-parlamentet 13 februari. Så nu har jag mailat runt för att försöka få tag på en lämplig forskare som kan komma ifrån denna dag, och dessutom erbjudit hjälp med förberedelserna till den som nappar. Tänk vad man kan göra från andra sidan Atlanten.
Solen ligger på och det har varit över 10 grader i solen nu på eftermiddagen. Daniel och jag slängde på jackor och mössor över pyjamasarna och satt ute en stund för att titta på när de grävde upp ett gathörn tvärs över gatan. Mycket spännande med grävmaskin och lastbilar och sånt. Grannkatten Tiger kom, som vanligt, och gjorde oss sällskap. Nu vill jag sova middag, men Daniel har något viktigt jobb att avsluta med sin egen lilla lastbil, säger han, så han vill inte alls ta någon vilopaus. En och en halv timme kvar tills Jim kommer hem... Då får jag sova en stund.

Inga kommentarer: