torsdag 17 januari 2008

Självservering (eng)

Vi har visst börjat med självservering här hemma. Medan jag gjorde frukost så tog Daniel en burk bebisgodis och satte sig i soffan och åt. Behöver jag säga att han inte var så sugen på frukosten?

Vid lunchtid "skulle jag bara...." innan jag fixade lunchen. Men Daniel hann före. När jag gick ut i köket satt han på köksgolvet med ett paket riskakor i händerna och knaprade på det översta. Han fick inte i sig särskilt mycket riktig lunch heller.



While I was making breakfast this morning, Daniel grabbed the finger food, crawled up on the couch and fed himself. He didn't want much of the cereal after that.
Then at lunch time, I found him sitting on the kitchen floor, eating rice crackers from the package. Pretty advanced for a 1 year old, to feed himself. But somehow I'm not surprised. He's always been into food.

Inga kommentarer: