fredag 17 oktober 2008

Internetshoppingens förlovade land

Så fort jag landar här i USA drabbas jag åter av en extrem shoppinglust som inte går att tygla. Allt är ju så billigt här, och kronorna räcker så långt när dollarn står lågt.

Och det bästa av allt är att man kan göra det hemifrån, utan att behöva resa sig från datorn, och få allt levererat hem till dörren. Det är rena julafton att öppna ytterdörren och hitta ett efterlängtat paket därute.

Idag kom Daniels sandlåda. Ett jättestort paket som fyllde nästan hela verandan.

Daniel hjälper till att fylla på sand.
"Kallt" idag, bara 15 grader. Daniel tog på sig mössan.

De två säcker sand vi köpte i förväg räckte inte långt...

Nu väntar jag på fem (!) paket till som ska trilla in under de närmsta dagarna. Allt är kanske inte så himla kul prylar. Extra batteri till kameran med tillhörande laddare till exempel (12 dollar). Eller nytt handledsstöd att använda vid datorn - det förra tog jag hem till Sverige och använder där. För tungt att släpa fram och tillbaka, men väldigt mycket billigare här (6 dollar) än hemma.

Och så krokar till barnvagnen för att kunna hänga fast nya lilla skötväskan som Jim och jag impulshandlade tillsammans. Billig och jättefin. Men... det får inte plats så mycket i den. Och så går den inte att hänga på vagnen... Knappt användbar är nog en bra sammanfattning, men jag har hängt den på utsidan av garderobsdörren så att vi åtminstone kan titta på den.

Fin skötväska. Men inte så användbar kanske.

Måste ha en ny skötväska. Alltså en till. Lagom stor och praktiskt, med fack i rätt storlek på rätt ställen. Efter snart två år som förälder vem man ju numera vad man behöver.

Sagt och gjort, jag har letat på nätet efter bästa skötväskorna. Har hittat 5 jag verkligen gillar. Ingen av dem kostar under 135 dollar. Hoppsan. Hemma i Sverige kanske man kan betala en tusenlapp för en skötväska - ja, det är ju ungefär vad de kostar där. Men här... mycket tveksamt. Kan ju få hur många som helst för under 20 dollar. Visserligen får man byta ut dem då och då. Vår första började lukta illa, en annan tröttnade jag på för att inga fack stämde med mina behov och den nuvarande har hål i botten och dragkedja som inte riktigt vill haka i. Så egentligen borde jag väl köpa en som håller ett tag och som man tycker riktigt mycket om? Med giraffmönster och blankt, rött foder? För 180 dollar??? Eller?

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Min erfarenhet från när Nova var liten:
När barnen äter vanlig mat och kör med sådana byxblöjor och kan stå upp och ta på sig dem när det bara är kissblöjor, så är det smidigare att bara packa ned några blöjor och lite servetter och någon liten snutt plastad frotté i den vanliga väskan istället för i en speciell skötväska.
Så om du känner lika kan det mycket snart vara över med skötväska = köp ingen dyr. Man ledsnar över en natt.
Kram //Anna