söndag 31 augusti 2008

Sjuka igen

När jag kom tillbaka till dagiset i fredags så hade de ätit lunch och gått in i vilorummet. Jag fick sitta utanför och vänta, de skulle hämta mig om Daniel verkade behöva mig. Men det gick bra utan mig det också, han somnade efter en halvtimme. Så jag fick inte träffa Daniel igen förrän de vaknade vid halv två och han kom ut i korridoren. Då hade han i alla fall vett nog att komma springande med ett stort leende över hela ansiktet.

Resten av dagen kollade han efter mig då och då för att se till att jag var kvar.

Väl hemma så blev det en tidigt kväll igen för det trötta dagisbarnet. Han somnade vid 8. Innan Daniel somnade så bad jag honom berätta hur dagen varit. Det bara bubblade ur honom. Inte lätt att förstå något av det, men när jag frågade om det gått bra när jag gått ifrån honom på dagis, så sa han "mamma borta, borta" och visade hur han letat, och letat. Det hade visst varit lite spännande. "Mamma hemma titta bubbarna" sa han också. Så det är väl vad han tror, att jag gick hem och titade på teletubbies.

Under dagisdagarna har alarmet ringt kl 07.40. Då har jag gått upp och gjort kaffe och välling. På lördagmorgonen ringde inte alarmet. Istället var det en liten filur som knackade mig på axeln vid exakt den tiden, för att tala om att det var dags att vakna.

Vi gick upp och åt frukost. Men Daniel verkade lite hängig, och snorig, så han blev inte så upprörd när jag sa att det inte skulle bli något dagis.

Vi höll dagistider, så vid 11 åt vi lunch och sedan var det sovdags. Jag behövde bara säga att det var "sovdags precis som på dagis", så sprang han och hämtade sin kudde och kröp upp i sängen. Han somnade utan större problem, och det gjorde jag med. Även jag hade då börjat känna mig lite hängig.

På eftermiddagen gick vi till lekplatsen några timmar. Efter kvällsmaten började Daniel plötsligt att gråta, och sedan kom hostan och rosslandet. Jag fick sitta och hålla honom till klockan 2 på natten innan han somnade. Så idag har vi hållit oss inne och tagit det lugnt än så länge. Daniel verkar lite bättre, men själv känns det som om det kommer att bli värre innan det blir bättre. Får se om det blir något dagis i morgon...

Inga kommentarer: