fredag 8 augusti 2008

Just nu, igen

Just nu (se nedan), det var för några timmar sedan det. Daniel sov och jag hann både jobba och försöka förstå mig på min nya mobiltelefon som jag fick idag.
Den gamla har betett sig illa nästan sedan den inskaffades i december 2006. Och dålig mottagning var det. T.ex. går det inte att prata hemma, för det är ingen som hör vad jag säger. För några dagar sedan var måttet rågat. En dag dök det upp meddelanden som var flera dagar, i ett fall över en vecka, gamla. Det var både sms och meddelanden på svararen. Sedan har mobilen börjat stänga av sig några gånger per dag. Inte kul när man väntar samtal.

Så nu har jag skaffat en ny. En Sony Ericsson C702. Den är mycket trevlig och fungerar bra hittills. Stöt, stänk och dammtålig dessutom. Skadar inte i den här miljön (just nu sitter jag t.ex. och läser vattenskadade forskningsansökningar).

Den har dessutom en funktion som gör att jag kan skicka foton direkt från mobilen till denna blogg. Så vem vet, det kanske blir lite fler uppdateringar av bloggen på det sättet.

Enda problemet med nya telefonen är att det tar tio dagar innan mitt gamla mobilnummer flyttas över till nya abonnemanget. Nej, gamla kortet funkar inte i nya telefonen, tyvärr. Har ett tillfälligt nummer så länge.

Daniel är vaken nu, och gråtit nästan hela tiden sedan han vaknade för en timme sedan. Han är nog hungrig, men det går inte att få honom att äta. Enda sättet att få tyst på gråten var att sätta på Teletubbies - igen. Ibland går det lättare att få honom att äta medan han tittar på TV, när det är något han sett många gånger tidigare. Får se om det funkar den här gången...

Inga kommentarer: