fredag 29 augusti 2008

Lämnat

Jag har lämnat Daniel på dagis och fått gå därifrån en stund. Det funkar visst bra, ringde och frågade och han verkar inte sakna mig. Jäkla unge!

Han sov hela natten och vaknade pigg och glad - och for runt som en speedad duracell-kanin så att det knappt gick att klä på honom. Pratade gjorde han också, det bara vällde fram. Dagis är tydligen paradiset på jorden för honom, för han hade bråttom iväg!

Väl där satt alla andra barn i mammas/pappas/personalens knän under morgonens sångstund. Inte Daniel. Han dansade, sprang och lekte.
Så det var ju inte så konstigt att jag fick gå iväg.

Får se hur det går nu under sovstunden.

Vad gör man när man lämnat på dagis för första gången? Jag har haft många idéer om vad den tiden ska ängnas till. Jobba - tänk att få skriva i lugn och ro! Eller kanske sova (vilket hamnat högst på priolistan senaste dagarna)?
Nej, det blev inget av det planerade. Jag städade! Dammsög, torkade golv och slänge in en tvätt. Jag har faktiskt farit runt som en sådan där speedad duracellkanin själv. Har inte ro att sitta still...

10 min kvar tills jag måste gå tillbaka. Undrar om han kanske saknar mig lite i alla fall???

Inga kommentarer: