onsdag 20 augusti 2008

Intressant möte

Gissa vem som serverade mig förmiddagskaffe igår? Ingen mindre än Lars Leijonborg. Han är ju numera forskningsminister, och vi hade ett möte med honom och tre av hans tjänstemän igår.

Undrar i hur många länder som ministrarna själva serverar sina gäster kaffe medan tjänstemännen slår sig till ro och låter sig serveras? Under årens lopp har jag träffat ett antal ministrar, och vad jag kan minnas så verkar det vara ett genomgående tema att de serverar kaffet själva. Utom några av de kvinnliga ministrarna som istället förväntar sig att deras (manliga) stadssekreterare tar hand om denna uppgift.

Mötet gick för övrigt bra. Informellt och trevligt och ministern lyssnade och tycktes ta till sig vår information och våra argument.

Daniel var inte med på mötet. Han var med Sylvia på Kulturhuset, i deras "rum för barn" som verkligen rekommenderas! Tydligen så klarade han sig bra utan mig och hade knappt tid att säga hej när jag kom.

Inga kommentarer: