måndag 17 september 2007

St Mary's international festival

Soligt och precis lagom varmt var det idag, runt 20 grader. Perfekt för en liten utflykt. Vi följde med svärföräldrarna till en internationel festival vid katolska kyrkan St Mary's, nere i centrum. Evenemanget bestod av servering med mat från USA, Tyskland (bratwurst och saurcraut), italien (pizza och lasagne) och något asiatiskt. Dessutom en talangshow med mest små barn samt en loppmarknad av det mer patetiska slaget.

Daniel tyckte att det var kul, han gillar ju att vara med där det är mycket folk.


Lunchdags. Daniel väntar på sin välling.

Stekt potatis och en tacosallad var det enda
vegetariska vi lyckades hitta för mig att äta.


Ingen ponnyridning, men däremot kunde man åka häst och vagn
om man ville. Vi nöjde oss med att klappa hästen. Daniel ser lite
avvaktande ut på bilden, men han hälsade entusiastiskt på hästen
och klappade fint på huvudet.
Vi såg en och annan bekant, bl.a. min gamla mattelärare från när jag var här som utbytesstudent -84/85. Det var två år sedan jag träffade honom senaste, i en affär, men han mindes mig igen och kom ihåg vad jag hette. Däremot minns han inte Jims namn, och han hade ändå Jim som elev i flera år, liksom Jims bror och syster. Det tycker jag är lika roligt varje gång.


Inga kommentarer: