lördag 22 september 2007

Här har det firats!

Så har man överlevt ännu ett år, och blivit ännu ett år äldre. Jims föräldrar samt hans syster Karen med man, var över och hjälpte till att fira.

Svärfar kollar vad det finns för mat
Hela bordet var dukat med massor av smått och gott: champinjon- och kantarell canapér (med egenhändigt insmugglade kantareller), tomat- och mozarellasallad, grönsaker med dipp, chips med dipp, pizza mm. Ingen födelsedagstårta. De amerikanska tårtorna består av en alltför söt, kompakt kaka utan fyllning och med snygg med inte särskilt god sockerglasyr. Så jag bad om cheese cake, och det fick jag. Blandade smaker, till och med. Jag lyckades nog chockera de flesta med antalet bitar jag lyckades klämma i mig.

Daniel med Don, som är gift med Jims syster Karen, som syns bakom.

Daniel gillar fester. Inte bara för att det är mycket folk, utan för att det vankades mat i stora mängder. Han fick gröt en timme innan gästerna kom för att hålla honom lite lugn, men det hjälpte inte mycket. Han sitter gärna hos den som har mat, och snor allt han kommer åt. Han fick tomat, gurka, paprika, en bit nacho chips och lite bebisplockmat.

Jim har valt bra presenter!

Himla många roliga kort fick jag. Och presentkort. Av tjejerna fick jag en pyjamas. Och vad får man av sin äkta man så här första gången man fyller år efter man gift sig? Massor av choklad, bomullstrosor (se på bilden hur glad jag blev över dem; har krympt en storlek, så det var en bra present, de gamla trillar av) och ett par örhängen med safirer.

Tack älskling.

Ovanligt bra kort. Ska försöka fota några av dem i morgon
och lägga in här på bloggen. Det till vänster fick mig att hoppa högt,
när det började spela ganska högljutt. Vet inte varför, men jag
hade inte väntat mig ett kort som spelar rock från svärföräldrarna.


Nu är festen över och jag sitter och petar i mig en tredje portion cheesecake. En trevlig födelsedag är över. Tack även ni därhemma som skrivit och grattat! Ät en bit cheesecake ni med när ni får chansen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Det borde jag egentligen ha kommit ihåg rätt dag! Kram Kristina