lördag 26 april 2008

Tack, tack, TACK!

På fredagar är man ganska slutkörd ibland. Särskild efter en vecka som denna. Jim har varit ute på olika lokalkontor och installerat nya datorer och program, ibland med 2,5 timmars resväg åt varje håll. Han har alltså inte kommit hem på lunchen. Och ofta senare än normalt på kvällen. Varpå han har skjutsat tjejerna till olika aktiviteter, tittat på deras matcher och gått på en musikal med en av dem. Jag har alltså ensam fått tackla hushåll, litet barn och nya projektet att rensa upp på bakgården.

Jim var trött igår kväll. Som den vänliga hustru jag är, erbjöd jag mig att åka och köpa öl till honom på kvällen. Han verkade behöva en öl. Och jag behövde komma ur huset.

Gissa vad som hände? De har stora skyltar i butiken där det står att "Om du ser ut som om du är under 27 måste du visa id när du köper vin, öl och sprit". Åldersgränsen är 21 år, men de vill väl ha lite marginaler.

De frågade om leg! Haha! Jag trodde att hon i kassan skämtade. Men det gjorde hon inte. Och jag hade naturligtvis inte id-kort med, trodde inte det behövdes eftersom jag faktiskt är 41! Men hon gick och hämtade en kollega som fick titta på mig. Och som bad om ursäkt för den extra kontrollen. "Are you kidding", sa jag. "She made my day!"

Jag åkte hem och kände mig ung på nytt!

Inga kommentarer: