söndag 13 april 2008

Prom

Kallt idag. Daniel sov dålig och verkade ha ont i magen. Det smittade över både till Jim och mig, vi har känt oss rätt trötta, illamående och urlakade.
Kelesey hade en soft-ball match på eftermiddagen. Daniel och jag var med en stund, men det blev för kallt och jag ville bara hem och sova. Men Jim var tvungen att stanna.

Därefter var det dags för Alisons prom. Hon var bjuden av en killkompis till denna prom som var på en annan skola, än hennes egen. Tror faktiskt att det var samma skolas prom som jag var på 1984. Vår skolas prom missade jag, men denna gick jag på som date till en tysk utbytesstudent. Vår prom var på en båt, en hjulångare. Det var tråkig mat och tråkigt sällskap, men ändå ett minne för livet. Eller? Jag minns egenligen inte så mycket.

Årets prom började med att alla par visade upp sig för föräldrar och annan publik. Ett par i taget presenteras och fotograferas.

Av någon anledning hade Jim och jag fått för oss att det skulle vara utomhus, så vi klädde på oss ordentligt. Men det var inomhus i en aula, så det blev lite varmt istället.

Det var för mörkt för att fotografera. Nedan ser ni ett okänt par visa upp sig. Det är ett av de få fotona där det går att se något alls. Temat för promen var New Orleans "Mardi Gras" maskerad. Golven är täckta med något grönt papper, det står små kafébord utspridda och allt är dekorerat med ballonger, svarta kartongsiluetter av jazzmusiker, gatlyktor och skyltar med gatunamn. Väldigt snygg gjort. Men det syns som sagt inte på bilden.
Vi fick en chans att fotografera Alison och hennes date Zack
lite senare, innan de försvann med vänner i en limousine
till den väntande middagen med efterföljande dans,
inne i Portsmouth.

Alison och Zack


Stolt pappa med vacker dotter. Och
en lillebror som hellre tittade på de andra
bebisarna som var där.

Kolla blomsteruppsättningen som Alison har på armen
(klicka på bilden för att få en förstoring. Använd sedan
"bakåtpilen" för att komma tillbaka hit till bloggen.

Vad tycks om håret?

Inga kommentarer: