måndag 8 oktober 2007

Tvära kast

I går kollade jag väderprognosen för närmsta veckan. Från 24 till 32 grader skulle det bli, med som varmast idag. Just nu (halv två på natten) är det 18 grader ute. (Och ja, jag vet, jag borde gå och lägga mig!)

Nu kollade jag prognosen igen, och jäklar vad det kan svänga. Både från en prognos till en annan, men också vädermässigt. Nu skriver jag ner prognosen här, så får jag väl rapportera hur väl det stämmer:

Måndag: Sol, 34 grader på dagen och 17 på natten

Tisdag: 27 grader på dagen, isolerade åskskurar, 9 grader på natten

Onsdag: 18 grader, växlande molnighet, 7 grader på natten

Torsdag: 14 grader, växlande molninghet, 6 grader på natten

Fredag: 16 på dagen, molnigt, 5 på natten

Lördag: 17 och molnigt, 3 grader på natten

Söndag: 20 grader och sol 5 på natten.

Sedan blir det över 20 igen veckan efter. Men var är regnet?!? Vi behöver regn! Bara en ynka åskskur inplanerad.

Nej, nu går jag och lägger mig.

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Hmmm... vi hade sex minusgrader i natt så...
Sluta gnäll!

:-)

Hoppas allt är bra med er.
Kram //Anna