tisdag 2 oktober 2007

Gammal man gör så gott han kan

Det är min man som blivit gammal. 42, närmare bestämt. När han kom hem från jobbet idag skulle han ta hand om Daniel en stund medan jag fixade inför familjens antågande och firandet. Gissa vem som somnade? Både Daniel och Jim.

Vi hade en trevlig kväll med familjen här, god mat och massor av presenter till Jim. Massor av strumpor och tröjor, faktiskt. Mat: Inbakad fetaost, ädelostfyllda oliver, nachos med hemgjord salsa, vitlöksbröd, grillad paprika, spagetti och "kött"bullar i tomatsås och naturligtvis tårta. För den intresserade som följt mina bakproblem (allt jag bakar blir platt) kan jag berätta att jag gav upp och köpte mix denna gång. Det gick bra, men jag tror att jag har identifierat problemet. Det är ugnen. Kakan var fortfarande helt rinnande i mitten 20 minuter efter att den skulle ha varit färdig. Den blev bränd i alla kanter innan mitten stelnade efter ytterligare 25 minuter. Den fick en fyllning av jordgubb, mango, ananas och vaniljsås, och med vispgrädde, färsk frukt och gele som garnering. Den verkade uppskattas.

Jims mest uppskattade present var nog flaskan med turkisk-peppar-vodka.

Jag väntar på tårta!

Jims syster Karen

Kelsey tänker ge sig på tårtan i förtid.

Alison har en ny tröja med texten: "Jag diskriminerar ingen,
jag hatar alla". Ganska passande faktiskt - hon är trots allt tonåring.

Daniel vill smaka pappas öl!

Inga kommentarer: